تعداد صفحات:64
نوع فايل:word
فهرست:
طراحي گرافيك چيست؟
مفهوم كلي هنر گرافيك
تصوير و نوشته
آغاز پديده تبليغات
زبان نوشتاري و تعليم مذهبي
تاريخچه تبليغات بازرگاني
مقدمه
نخستين تبليغ گران
چشم انداز پيشۀ طراحي
مفهوم هاي طراحي جديد
گرافيك تلويزيوني
انواع گرافيك كامپيوتري
منابع
طراحي گرافيك چيست؟
طراحى گرافيك در واقع اصطلاحى است عام براى حرفهاىمتشكل از طراحى حروف، تصويرسازي، عكاسى و چاپ بهمنظور ارائه اطلاعات يا آموزش.ايناصطلاح را اولين بار ويليام اديسون ديگينز در سال ۱۹۲۲ بكار برد.با اين همه فقط پساز جنگ جهانى دوم بود كه كاربرد آن رايج شد.
ارتباط بصرى در مفهوم وسيع آنتاريخ طولانى مدتى دارد.زمانى كه انسان اوليه براى يافتن غذا به شكار مىرفت و جاىپاى حيوانى را بر روى گِل مىديد، در واقع نوعى نشانهٔ بصرى را مشاهده مىكرد.اثرگرافيكى مىتواند نشانه باشد، مانند حروف الفبا؛ يا يك نظام نشانهاى ديگر را شكلدهد؛ مانند علائم جادهاي.علائم گرافيكى در كنار هم تشكيل تصوير مىدهد.طراحىگرافيك در يك معنا حرفهٔ انتخاب يا ساخت علائم و آرايش آنها بر يك سطح براى انتقاليك ايده است.گرافيك هنرى است كه ترسيم كردن و نگاشتن عناصر اصلى آنرا تشكيل مىدهند.
طراحى گرافيك به مثابهٔ يك تخصص فقط از واسط سدهٔ بيستم مطرح شد.تا آن هنگام شركتها و مؤسسات تبليغاتى توسط هنرمندان تجارى اداره مىشد.اين متخصصين عبارت بودند از: صفحهبند؛ حروفچين كه عنوان و متن را با تمام جزئياتطرحريزى مىكرد؛ تصويرگران كه هر نوع آثار ترسيمى از نمودارهاى فنى تا اسكيسهاىمُد را تهيه مىكردند؛ هنرمندانِ طراح حروف، روتوشكاران و ديگرانى كه طرحهاىنهايى را براى تكثير آماده مىكردند.امروزه طراح گرافيك با مؤسسات و آتليهها همكارى دارند.آنها نه تنها تبليغات و آگهىها، بلكه مجلات و روزنامههايى را كهاين آگهىها در آن چاپ مىشوند، طراحى مىكنند تا اواخر سدهٔ نوزدهم آثار گرافيكىبهصورت سياه و سفيد بر كاغذ چاپ مىشد.طى چندين سده، كاركردهاى اصلى گرافيك اندكتغييرى يافته است و هر طرح ممكن است به چند روش مورد استفاده قرار گيرد.نخستينكاركرد طراحى گرافيك معرفى يا شناسائى است گفتن اينكه يك چيز چيست؟ يا متعلق بهكجاست؟ مانند علائم ساختماني، تابلو، برچسب روى بستهبندىها و …كاركرد دوم كهدر اصطلاح حرفهاى ”طراحى اطلاعات“ شناخته مىشود، در زمينهٔ اطلاعرسانى و آموزشاست و رابطهٔ يك چيز را با يك چيز ديگر از نظر جهت، موقعيت و مقياس مشخص مىسازد.مانند نقشه، نمودار.كاركرد سوم كه متمايزتر از اين دو كاركرد است يعنى نمايش وتبليغ (پوستر و آگهي) كه به قصد جلبتوجه مخاطب و ماندگار كردن پيام است.
- چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۶ ۱۳:۵۶ ۲ بازديد
- ۰ نظر